Samsung Electronics și LG Display cheltuiesc miliarde de dolari pentru o nouă capacitate de producție pentru panouri organice cu diode emițătoare de lumină (OLED) de dimensiuni medii pentru a asigura afaceri pentru iPad-urile și MacBook-urile Apple și pentru a ține departe rivalii chinezi de această piață premium.

Samsung Display investește 4,1 trilioane de woni (3,05 miliarde de dolari) pentru a instala linii de producție OLED în campusul principal de producție Tangjeong al companiei din Coreea de Sud. Mișcarea face parte din tranziția de la afișajele cu cristale lichide, producția de masă fiind programată să înceapă în 2026.

Samsung Display va produce primele panouri OLED din lume din așa-numitele substraturi din generația 8.6, care măsoară 2.620 pe 2.200 milimetri. Planurile sunt de a produce anual aproximativ 10 milioane de panouri de dimensiuni medii pentru computere notebook .

Samsung produce panouri OLED nu numai pentru propriile smartphone-uri, ci și pentru clienți precum Apple. Acum deține o cotă de aproximativ 70% în panourile OLED ale smartphone-urilor.

Panourile sunt în prezent realizate din substraturi de sticlă de generația a șasea, care măsoară 1.850 x 1.500 mm. Adoptarea numitei generație 8,6 a substraturilor ar dubla eficiența producției.

Producătorii de panouri OLED au concurat pentru a produce afișaje cu randamente stabile și eficiente. Anunțul Samsung că va adopta tehnologia următoarei generații de fabricare a panourilor ar putea obliga producătorii japonezi de echipamente de producție Canon, Nikon și Tokyo Electron să-și avanseze tehnologia.

LG Display cheltuiește 3,3 trilioane de woni pentru instalarea de noi linii de producție pentru panouri OLED de dimensiuni medii la fabrica sa principală din Paju. Liniile vor adopta tehnologia de a șasea generație, reflectând calculul său conform căruia considerentele tehnologice și de cost fac imposibilă egalarea progreselor Samsung.

Samsung și LG Display investesc resurse în panourile OLED de dimensiuni medii, deoarece notebook-urile și tabletele trec de la ecranele LCD la cele OLED. Apple, un client al ambelor companii, va adopta panouri OLED pentru iPad-ul din 2024. MacBook-urile ar trebui să adopte și ecrane OLED în viitor.

Pentru a răspunde cererii tot mai mari de imagini vii, posibile de ecranele OLED, producători de computere precum Lenovo Group din China, compania americană Dell și Asustek Computer din Taiwan adoptă ecrane OLED pentru notebook-urile lor.

Poate părea că Samsung și LG Display investesc agresiv în OLED ca parte a renunțării la panourile LCD. Dar, de fapt, cheltuielile sunt răspunsul lor la ofensiva concurenților chinezi.

BOE Technology Group, cu sediul la Beijing, este deja lider pe piața globală a panourilor LCD. Presiunea enormă din partea producătorilor chinezi determină companiile japoneze, sud-coreene și taiwaneze să își reducă propriile operațiuni LCD.

Acum, BOE și compatrioții Visionox și Everdisplay Optronics își extind capacitatea de producție OLED, ajutați de subvenții de la guvernele locale. Samsung și LG Display încă dețin împreună aproximativ 80% din piața globală OLED. Dar furnizorii chinezi câștigă încet, dar constant în panourile OLED pentru smartphone-uri.

Samsung menține un flux constant de câștiguri din panourile OLED producătoare de masă pentru smartphone-uri care intră în iPhone-uri și dispozitivele proprii ale companiei. Între timp, LG Display furnizează pentru mai puțini clienți, astfel încât câștigurile au fost mai puțin stabile.

Concurenții chinezi nu au făcut încă incursiuni serioase în panourile OLED de dimensiuni medii, un domeniu în care încă nu au acumulat expertiză. Din acest motiv, OLED-urile de dimensiuni medii sunt considerate ultima piață în creștere din industria display-urilor.

În același timp, există o piață mai îngustă pentru panourile de dimensiuni medii. Livrările anuale de tablete se ridică la aproximativ 150 de milioane, comparativ cu 1,3 miliarde de smartphone-uri.

Companiile japoneze au prosperat în industria display-urilor în anii 1990, dar anii 2000 au văzut o creștere rapidă a rivalilor sud-coreeni și taiwanezi. Concurenții chinezi au început să-și dezvolte capacitățile tehnologice la sfârșitul anilor 2010, apoi furnizorii sud-coreeni și taiwanezi au acaparat piata in anii 2020.

Nu există o tehnologie de afișare de ultimă generație la orizont care ar putea înlocui LCD și OLED în ceea ce privește performanța și costurile. Acest lucru a amplificat sentimentul industriei că mai are puțin loc de creștere.

Creșterile și coborâșurile industriei de panouri se reflectă în prețurile acțiunilor producătorilor de top din Japonia, China și Coreea de Sud.

Japan Display nu a crescut peste prețul său inițial de ofertă publică de când compania a ieșit la bursă în 2014. Acțiunile LG Display au slăbit în ultimii ani. Prețul acțiunilor și câștigurile BOE au fost solide, datorită creșterii Chinei în industria panourilor.

Un director al LG Display a declarat că compania își va îmbunătăți stabilitatea afacerii „prin creșterea contribuției afacerilor bazate pe comenzi”.

Exact asta a spus Japan Display în urmă cu șase ani. În acest moment, nu pare să existe o cale clară pentru producătorii de ecrane din Coreea de Sud pentru a evita aceeași soartă ca și colegii lor japonezi.

One thought on “Samsung și LG Display pariază pe iPad-uri și MacBook-uri OLED”

Leave a Reply to A WordPress Commenter

Your email address will not be published. Required fields are marked *